tisdag 13 december 2011

För er som inte vet........trummvirvell......

Hej på er!!


Idag är det Luciadagen och jag

har en fantastisk nyhet

att berätta för er som inte

redan vet.


Jag ska.......håll i er.......

bli Mormor.

Det låter ju helt galet

men är faktiskt sant,

och alldeles underbart.


Tänk va om ca 4 månader

är jag Mormor.


Ska ärligt säga att jag inte riktigt

kunna kontrollera mina känslor

över detta lilla

underverk riktigt,

då Mamma alltid sa att:

-Dör det någon i släkten kommer det

alltid till en ny liten

familjemedlem,

och i dag är det 45 dagar sedan min Mamma

somnade in.


Tänker jag tillbaka på när

mina flickor föddes

så stämmer det.

När Sandra som nu ska bli mamma

föddes gick min farmor

bort,och när Linn föddes gick

min fadder bort.


Jag känner STOR sorg i hjärtat

över att Mamma aldrig kommer få uppleva

denna lilla krabat,

men en ENORM lycka över

det lilla pyre som

så småning om tittar ut till oss,

åh vad jag längtar.



Julkortstillverkningen

har inte legat på topp i år vill jag lova.


Det lilla antal kort jag fått

ihop av förklarliga anledningar är väldigt enkla

och de flesta

med änglamotiv.


Visar 2 av dem idag.




Detta kort gick ju väldigt fort att göra,
men tycker ändå det blev
ganska ok.

På tal om änglar så fotade jag
all snö vi hade genom
fönstret i
vardagsrummet,
ser ni
den underbara
änglen som hänger i min
jättebåge
med
hjärtan på tråd.


Dum fråga,

klart ni ser.

Ha det gott och var rädda om varann!

Kram Mormor Cathrin :-)









10 kommentarer:

Bittan sa...

Du har ngt underbart att se fram emot :-) Kunde inte riktigt tänka mig hur mysigt det skulle vara, nu efter 2 veckor förstår man inte hur det var innan . Å för att inte tala om allt fint som man kan shoppa :-)
Det stämmer här med som du skriver. T :s mamma gick bort i maj då var Lillprinsen 2 mån i magen !

Må så gott Kraaaaaaaaam

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Cathrin!
Tack för din goa kommentar på min lilla blogg:) det är ju riktigt roligt;) precis som du sa:)) Men det är mycket att lära än.

Kul att få träffa dig en kortis idag:)
Tänker på dig:)
Och vilken glad nyhet, du ska bli Mormor:))))måste kännas helt fantastiskt.

Dina julkort är mycket vackra, så fint med änglar:) så klart vi ser din fina ängel;)

Må så gott, och var rädda om varandra.

Kramizar Marie

Efter behag sa...

Hejsan
Livet är fantastiskt.....det fortsätter. Får gratulera dej och till den lilla mamman. Kram mormor från Ann-Louise

Anita sa...

Grattis mormor! Underbart att höra och jag blir så glad för er skull.
Stor kram

Petra sa...

Grattis mormor Cathrin :O)
Ha det jättebäst
Skogstokiga bamsekramar
Petra

Elzie sa...

Vad roligt att du ska bli mormor, även om det inte var nån nyhet för fb:arna, haha. Men kul ändå. Och så sant det är det där att om en försvinner så kommer en ny.
Ha det så gott, vännen.
Kram Elzie

Soulsister sa...

En sådan härligt julklapp att bli mormor :) Är verkligen glad för er skull. Ett liv släckt ett annat tänt <3

Många kramar från mig

Lena sa...

Grattis!! Vilka härliga nyheter, även om jag förstår att det är svårt att din mamma inte får uppleva det...

Trevlig helg!
Kram Lena

Fotograferande Maria sa...

Hej!

Kikar in för att titta på fina kort...men hittar något roligare.
Grattis!! Vad roligt :) jag har 2 döttrar som är 22 år och skulle kunna bli mormor. Men inget jag vet om än.

Det där om släkten... Min yngste son föddes 11 månader efter min mamma dog.

Kram Maria

Anonym sa...

Grattis ; ) något att se fram emot och en underbar julklapp. Anna