tisdag 27 december 2011

Äntligen över.......

Hej där!


Ja nu är den äntligen över.....

.....första Julen utan Mamma,

FAN vad tufft

att gå till kyrkogården

på Julafton

istället för att ha henne här.

TUNGT TUNGT.....men nu äntligen

är det över.


Det finns 2 tjejer som ställt upp väldigt mycket

för oss sista tiden,

och fixat med saker vi behövt hjälp med.


Till dem har jag gjort varsitt

ljus och en liten

tändsticksask som en liten

uppskattning.


Här inslaget i cellofan,

bredvid sitter min

egenhändigt sydda Tildadocka.

Baksidan på asken.


I morse blev jag väckt av ett telefonsamtal som

upplyste mej om att om

5 minuter kommer snickarna

och kör igång med huset.


Urp......om 5 minuter???

Vi trodde de skulle komma efter Nyår.


Snacka rivstart på dagen.

Det tog inte lång tid innan trädgården

såg ut så här....




Fattar inte hur fort de fick av brädorna

och helt plötsligt

så huset ut så


här.


Vi ska tilläggsisolera,

byta fönster

och bygga ett inglasat uterum.


Spännande värre blir detta,

att få se hur

huset kommer att förändras.


PLÖTSLIGT HÄNDER DET

man trott skulle förbli

en dröm.


GE ALDRIG UPP ERA DRÖMMAR!


Kramar från

Cathrin






4 kommentarer:

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Cathrin!
Jag tycker oxå det är skönt att julen är över, här har det varit fullt upp, roligt, men nu är jag ganska trött!

Förstår hur tungt det har varit för dig i jul, jag har tänkt på dig jättemycket. Vad fint av tjejerna att de har ställt upp för er:) Man behöver all hjälp man kan få. Dina ljus och tändsticksaskarna blev väldans vackra:)) och Tildadockan är ju så söööt.

Nu får du glädja dig åt att få bli mormor framöver:) och att ni kommer att få det fint hemma:) Hoppas verkligen att du ska få ett fint och härligt 2012:)))))

Må så gott, och var rädda omvarann.

Kramizar Marie

Petra/Paradise sa...

jag lovar gumman! Jag ska inte ge upp mina drömmar! <3

Förstår att det måste varit en tung jul att fira utan mamma :(
*kramar om*

Vilken gullig gåva du fixade till dem som hjälp er familj i er svåra tid!

OJOJ!! Hemma hos er händer grejer! Å inte så lite heller! Va spännande!!! :D
Ser fram emot uppdaterande foton för oss som inte bor hemma hos dej! Vi vill ju också följa projektet :)

God fortsättning på dej sötnos!

Många kramar Petra

Elzie sa...

Hej vännen! Förstår att det måste ha varit ett helvete att inte julen blev som den brukar. Så känns det här också när min far aldrig är med längre, men det blir ju mindre tungt efter åren som går. Skönt att du har vänner som ställer upp för dig. Man behöver dom när det är tufft.
Men nu ska ju era drömmar gå i uppfyllelse och det ska bli kul att följa ert byggande. Verkar vara snabba ryck i alla fall.
Nu vill jag önska dig och de dina ett GOTT NYTT ÅR! Det kan ju inte bli värre i alla fall, får man hoppas!
Kram Elzie

Annelie sa...

Vill ge dig en stor kram & önska dig ett riktigt Gott Nytt År!
Lycka till med huset :)
Kramar Annelie