torsdag 27 oktober 2011

Namnsdagskort till min Älskade Mamma!

Hej!


Just nu finns inte tiden till att blogga

så ofta,

men jag vill ändå visa ett kort som jag

gjort till min Älskade lilla Mamma.

Hon hade namnsdag i förgår,

min söta lilla Mamma.


Ja hon är världens bästa Mamma,

jag skulle absolut

välja henne

till min Mamma igen

om jag fick den möjligheten.

På insidan

skrev jag ut text på datorn.


Kan inte skriva så mycket mer

just nu för jag gråter hysteriskt.


Min Mamma kämpar mot den

HELVETES JÄVLA C-sjukdomen,

och blivr svagare för varje dag.


Egentligen är jag bara hemma och har försökt sova några timmar,

sen åker jag till henne igen.


Ska sitta hos henne och hålla henne i handen

och bara finnas där.


Men en sak är säker,

man måste försöka ha lite roligt

för att orka med det

jobbiga.


Var rädda om er!


Kram Cathrin








7 kommentarer:

Marie Havén sa...

Hej Cathrin!
Vilket vackert kort du gjort till din lilla mamma. Ta vara på stunderna med din mamma, och bara finns vid hennes sida. Jag tänker på dig, och dina kära.

Kramizar
marie.haven@hotmail.com

Anonym sa...

Hej vännen!Nu förstår jag och du vet vad jag gått igenom "jävla helvetes" sjukdom som bara drabbar dom älskvärda för oss......tänker på dig & sänder massor av energi kramar..
wivi

Efter behag sa...

Hej på dej

Vet hur det känns........../Ann-Louise

Petra/Paradise sa...

Älskade vännen!
Jag sitter här med en stor klump i halsen å ögonen tårar sig.
INGEN ska behöva genomlida det din mamma och ni just nu gör.
Tänker på er varje dag!

Kortet är så otroligt fint!
Det förmedlar den kärlek du verkligen känner för henne!
Ta till vara på de dagarna ni har tillsammans nu å skit i bloggen!

Många styrkekramar från lilla mej

Catrine sa...

Ett sådant fint kort du gjort till din mamma. Det värmer nog i henne, det fina kortet, men framför allt att du är hos henne så mycket.
Tänker på er.
Kram Catrine

Elzie sa...

Varför ska det finnas så mycket elände här i världen? Min far hade också den där j-a sjukdomen och tack och lov så fick han en hjärtinfarkt så han slapp lida för mycket. Det är 9 år sen han dog men jag tänker på honom var dag. Vi får vara glada för att vi haft såna föräldrar så dom är värda att tänka på. Förstår att det är jobbigt nu och jag tänker på dig vännen.
Kram Elzie

Bittan sa...

Hej vännen !

Finns inga ord som hjälper......
Carpe Diem och ta hand om dej och de dina.
Mina tankar finns hos dej ♥
Vet hur det känns , inte för att det är någon tröst men vid såna här orättvisa, jävliga tillfällen i livet inser man vad som är viktigt och hur patetiskt och gnaälligt över småsaker mycket/många är. På något konstigt sätt hur otroligt det än låter just nu så kommer man ut långt där borta i framtiden starkare .
♥massor av kramar Bittan♥