måndag 26 mars 2012

Vätterscrappen!

Hej & hopp!
Hopp kanske var till att ta i,
himmel och Göta Petter vad trött jag
är nu då.
Men det är väl Vätterscrappen
som satt sina spår.....ha, ha, ha, ha, ha.
Ja i lördags gick den då äntligen av
stapeln igen...
ÄNTLIGEN som vi väntat
och längtat
och vips så är det
över.
Tog lite tid att ta sig dit, men efter att
vi först kört
Pernillas dotter till stan,
och sedan missade avtagsvägen
mot Tenhult och fick
köra till
Öggestorp för att vända och sedan
bli tvugna och åka och flytta
på min bil
(som stod olämpligt till,
pga av takmålning som aldrig blev av)
så var vi då
äntligen där:-)
Jag delade bord med
Pernilla
och
Annika
och där skulle jag länkat till deras
bloggar men det funkade
ju sådär.....
eller inte alls kan man säga.
Hur som helst så hade vi
en rackarns
rolig dag med massor av skratt,
träningsvärk i alla
skrattmuskler
dagen efter
vill
jag lova.
3 utmaningar
stod på programmet under
dagen.
Hade tänkt haka på
på alla 3
men lyckades bara med 2 av dem.
eftersom jag var
världsbäst på att börja på
olika
alster under dagen
men lyckades
mindre bra med att slutföra dem.
Det här kortet gjorde jag till den
första utmaningen,
som gällde att tolka en skiss
och det här kortet
gjorde jag till utmaningen One-Layer,
dvs man fick bara
använda ett lager förutom
bakgrundspappret.
Stämplade kaveldunet och texten direkt
på kortstommen
och satte lilla fyren på 3-dkuddar....
....och vem gick och vann tror ni????
JAG!!!
Shit vad kul vad glad jag blev.
Läääängtar redan till nästa träff,
för det blir väl en i höst igen Angelica??
Detta får bli det hele för idag...
.....puss och kram på er,
Cathrin

4 kommentarer:

Theresia sa...

Ja visst var det trevligt!
Jag håller med dig om att det är lätt att börja på många olika prijekt men man är sämre på att slutföra dem...
Kram Theresia

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Cathrin!
Så enkelt vackert kort du gjorde. Så roligt att du vann oxå:))
Jag har inte hunnit sitta så mycket i mitt scraprum, vår lille valp Zimba tar all min tid:)) han är nu 11 veckor och är så goooo:)

Ha en riktig skön helg

Kramizar Marie

Petra/Paradise sa...

Å jag som fortfarande inte kunnat vara med på denna träff :(
Den ligger så fel under våren för mig då jag alltid har viktiga matcher innan kvalomgångarna då.
Men om det dyker upp en till hösten kanske man skulle försöka komma?! :D

Jättefina kort du gjort å stort grattis till vinsten!!!! :D

hej hopp sötnos å trevlig helg!

/Petra

Annika kort & gott sa...

TACK själv för en galet rolig dag, fick inte mycket gjort, men samlade inspiration och energi i massor!

Kortet du vann med är så himla snyggt, textramen ska jag lägga på minnet och låna någon dag!

Snart ses vi igen när vi ska gå kurs tillsammans! Det ser jag fram emot.
kram Annika