söndag 5 februari 2012

Nya Grattiskort!

Hej på er!!


Tack för era söta kommentarer,

jag blir så glad

för vart enda litet ord.


Några av er undrade vart

grodan i förra

inlägget kom ifrån,

den kommer från Alota, och jag köpte den för många år sedan

på en mässa.

Tyvärr vet jag ingen som säljer dem

i Sverige längre.


Men jag vet ju inte allt,

så är det någon som vet så hojta.

Kan tänka mej att köpa många fler av deras

härliga stämplar.


Min ena Morbror fyllde

75 år i fredags,

Hurra, hurra,hurra, hurra!


Till honom gjorde jag detta kort,


älg,

då han gillar att

springa omkring och jaga

skogens Konung!!

Föll pladask för nya motiv från

Bildmålarna.

Här har jag maskat in en

liten mur

som

lilla fröken fick sitta på.


Här är kortet i sin helhet .


Kram till er alla,

Cathrin





8 kommentarer:

Annika kort & gott sa...

Läckra kort! Den lilla flickan var otroligt fint färglagd. Kramkram

sandra sa...

Halloj i stugan!

Mycket fint som vanligt!Borde ha scrappat en massa i helgen men fastnade framför symaskinen istället........hoppsan!

Hoppas att helgen har varit bra och att du känner dig piggare,

Kramelikram från Sandra

Lena sa...

Halloj..wow vilka alster! Gillar dem båda väldigt mycket...

Klart det är Kalmar du skulle bott i ;-)
Men du kan ju komma och besöka oss på en av våra träffar!! Du är mer än välkommen!! :-)

ha en bra vecka!!

Kram Lena

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Cathrin!
Så läckra kort du gjort. Båda stämplarna är så fina.

Idag har jag en rejäl skallaverk. Får väl ta det lugnt. Hoppas allt är bra med dig:))

Må så gott, och var rädda om varann.

Kramizar Marie

Petra/Paradise sa...

Goding!

Vilka två superduperfina kort du gjort vännen!
Älgkortet talade sitt tydliga språk med sina ursöta älgar ;)
Å kortet med den nya Bildmålartjejen var ju för söt! :)

Ta hand om dej gumman! (Saknar dej!)

KRAM Petra

vita drömmar och svarta tassar sa...

Jisses vad söta kort du gör måste vara ett paradis att sitta med alla papper och stämplar...hur som haver lyckas jag alltid köpa stämplar...vad jag nu ska ha de till söta är dom iaf...

vita ska ju bjälkarna vara läs om fengchi el va de heter ..mörka tynger så det är därför mina takbjälkar är mörka här hemma inte undra på att jag känner mig tung thihi...tralallala!!

va rädd om dig!
kram wivi

Elzie sa...

Finfina kort du gjort. De där Bildmålarna gör verkligen söta stämplar. Men jag har köpförbud på mig själv just nu så det blir inget nytt, vare sig det ena eller andra, hihi.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Soulsister sa...

Superfina kort, älskar älgen!

KRAM