torsdag 9 juni 2011

Rauka vägen till Gotland!

Hej och hopp!!


Ja här har ni mej igen,

lite längre mellan inläggen nu,

men vem vill sitta vid datorn

när solen skiner??


Vi har varit iväg på en

liten mini-mc-semester

jag och min Älskling,

och och så

14 personer till,

8 motorcyklar och 16 pers,

vilket gäng.


En underbar resa som jag gärna gör om igen.

Gotland är fantastiskt!


Den här pärlan tog oss ner till

färjan i Oskarshamn

i torsdags,

körde ombord oss

och sen

surfade vi fram på vågorna till andra sidan,

och klev iland i Visby.

Inför resan var vi tvugna att busa lite,

så jag tryckte upp

varsinn t-shirt till

mej och Peter.

T-shirt med "presidenten" i mc-klubben,

Vi får väl se om vi blir antagna

i klubben .




En kväll hade vi triss-skrap,
och det skålades hej vilt,
minst tre gånger tror jag,
sen tappade jag räkningen.




Underbar ruin inne i Visby.
(är det här Bittan?)



Hoburgsgubben!


Den här gubben höll vi på att leta oss fördäravde efter,

vi gick och vi gick

och vi gick,

och klättrade,

och så hade vi bara behövt ta några små

fjuttiga steg.

Hur som helst så har vi haft en

fantastisk resa på 5 dagar.


Perfekt boende inne i Visby,

fantastiskt god mat,

underbara mc-turer

från norr till söder,

trevligt sällskap

och

strålande sol.










8 kommentarer:

Petra sa...

Det var väl attans om man inte ska kunna få till en kommentar :O)
Ni verkar ha haft det raaaaaaaauligt på minitrippen

Ha det jättebäst
Skogstokiga bamsekramar
från mig

Elzie sa...

Låter som ni hade en toppensemester. Skönt att komma ifrån lite. Känns som jag behöver det också, men jag får vänta till 25 juli och det känns vääääääääääääääldigt långt dit!!!
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

Bittan sa...

Hej !
Hahaha vilka fina tröjor :-)
Ni måste direkt ha stigit fr prospects till fullvärdiga members !
Ja visst är det en underbar ö, så helt annorlunda mot övr sverige. Nej , det var inte där utan i St Lars som är den enda inne i Visby som har åtminstone lite "tak " bevarat, men det är inte dags än på läääääänge. Har planerat att skriva om det eftern helgen . Kolla då.

Ha de bäst Kramelikram

AnnikaS sa...

Du har en fantastisk humor, tröjorna är underbara!!!

Jag har aldrig varit på Gotland, men jag blev ju inte mindre sugen efter att ha läst om er tur.
kram Annika

Petra/Paradise sa...

Visst är Gotland en fantastisk plats! jag bara ÄLSKAR denna underbara ö!!
Balsam för själen att besöka det stället :D
Ni var inte uppe på Fårö?
Fina foton du delar med dej av gumman!!

Många kramar Petra

vita drömmar och svarta tassar sa...

Ha ha snygga tröjor!fattar inte va du får allt i från...men du vilken underbar tripp och med likasinnande kan inte bli bättre...


önskar dig en underbar sommar!
kram wivi

Soulsister sa...

Heeej! Va fina bilder, oh man kanske skulle ta sig en tripp till Gotland?

Pernilla/Trollwing sa...

Darling! Åh vad jag önskar vi hade varit med och skaulat i öl med er;) Kanonfina bilder, jag viiiiiil åka hoj där! T-shirtarna är UNDERBARAn i bästa Cathrin-stil!
Puss på dig lilla räkan, måste måste ses snart!