söndag 15 maj 2011

Sliter mitt hår....grrrr!!

Hej på er!!!






Har ni haft en bra helg??



Det har jag.....jag har bla



kört flyttlass



då min "lilla" Linn flyttat från sin



stackars mamma,



STOR-tjutit vid frukosten



då det plötsligt slog mej att det var



sista gången vi åt frukost tillsammans



innan hon flyttade,



det hela slutade med att vi grät ihop,



och sen gapflabbade.






Men en fin fin lägenhet har de skaffat sig,



hon och hennes Sebastian, det kommer bli kanon bara de kommer



i ordning.






Sen har jag ränsat ogräs till förbannelse,



mm,mm.






Och nu har jag SLITIT av mej nästan ALLT hår,



då någon liten fröken



passat på att göra en massa ändringar i Photoshop,



och jag mitt pucko fattar ju ingenting.....



grrrrrr.



Ja så nu kommer det gäng halvkonstigt beskurna



bilder som en nästan flint



datapucko försökt fixa till.






Vänta du Linn tills du kommer och hälsar på



din mamma,



då ska jag giva dej på moppo;-)






Mitt i all röra så upptäcker jag att jag lagt in bilderna



i fel ordning,



så här kommer insidan först,



och så kommer den andra sidan på insdan sen,



eller det gör den INTE för den har jag glömt att lägga in,



oh my god vilken soppa!



Liten Tilda med solhatt!






Här har vi kortet i sin helhet,


och nu lägger jag ner


för idag.





Eller nej det gör jag ju inte....


för här kommer två bilder på ett av våra


12 äppelträd.



Himmel vad vackert


det är nu när det blommar i vart enda hörne.


Drängstugan i bakgrunden.





Vackert så det nästan gör ont!





NU lägger jag ner,





Kram på er Cathrin










10 kommentarer:

kalltkaffi sa...

Jag har då aaaaldrig ändrat i något photoshop, men jag ska hålla en liten privatkurs för dig mammis :)

Marie Havén sa...

Hej Cathrin!
Hoppas du har lite hår kvar iallafall:)
Jag kan tänka mig hur vackert det är med alla era äppelträd.
kortet blev jättefint:)

Ha nu en bra dag imorgon.

kramizar
marie.haven@hotmail.com

Annika kort & gott sa...

Det är inte lätt när datorerna inte gör som man vill! Hoppas att du reder ut det och att håret växer ut fort <3

Kortet är superfint och bilderna på äppelträden är så vackra!
kram Annika

Petra/Paradise sa...

Linn? Är det hennes säng som jag sov i? Eller är det dom som bodde i den superhärliga lägenheten med sovalkov ni totalrenoverade?
Då har jag INGA problem att flytta in där :P
Säg bara till när jag ska komma över med mina grejer *höhö*

Kortet är lovelly!! Härliga färger och lite granna vintagekänsla! URFINT!!!


KRAAAAAAM

vita drömmar och svarta tassar sa...

Thihi! tycker det låter som någon mer än jag är virrig ...Vet du någon som har stora hönor med fjädra på fötterna mee vill ha men inte mannen..få se om jag orkar strida eller ta de till nästa sommar...he

ha en vimsig vecka!
kram
wivi

Bittan sa...

Hahaha då lär jag få se en flintis på B-landet , finns snygga sjalar:-) Förstår precis vad ledsamt
men samtidigt jättekul att hon ska flytta.
Snyft att de inte alltid kan vara bebisar,
men desto roligare att hälsa på dem och bli uppassad.

vilka underbara bilder på äppelträden, ni bor ju helt rätt våra ser inte alls ut så här i sibirien .

Kram bittan

Petra Maria sa...

Underbara bilder :O)
Löööööööövil!!!
Massor av Skogstokiga bamsekramar
från mig

4U2 sa...

Kul du ville gissa, snart kommer svaret en ville se vem du var :)
(photoshop kan jag ej och mina barn påstår att det är för komplicerat för mig *ler*)

Annelie sa...

Ja själv tar jag ett steg, mycket långsamt, i taget. Photoshop har jag inte ens vågat...hm...läs ORKAT, sätta mig in i hur det fungerar...
Tycker jag är makalöst duktig som lyckas få in bilderna i bloggen överhuvudtaget :/
Kul att du tittade in hos mig & lämnade ett litet spår så att jag fick chansen att se allt fint du har gjort :)
Ha det gott!
Kram Annelie

Jenny sa...

Åh...jag vill ÅXÅ kunna färglägga så fint jue.... ;)))

Kramis!