tisdag 15 mars 2011

Flyttlasset har anlänt!

Hej och välkomna till Norrgården!!


Nu ska jag bara packa upp också

och försöka komma

i ordning......



...så får vi väl se hur jag trivs här.


Tänkte passa på att visa er ett

kort jag gjort till

en nyfödd liten kille,


Olle blir namnet han ska få heta.


Har använt en Penny Black-

stämpel som är

riktigt rolig att färglägga.



Här ser ni oxå blommorna på lite

närmre håll.




En skymt från insidan av kortet,

med en tag med

födelsedatum

vikt och längd på det lilla gossebarnet.

Textstämplen kommer från Vilda stamps.



Kul om ni vill lämna ett litet tassavtryck så jag vet

att ni hittat hit,

annars får ni väl tassa omkring utan att lämna

några spår efter er.



Kram Cathrin
























12 kommentarer:

Efter behag sa...

Hejsan

Du äla för go......

Kram Ann-Louise

Linda/Pieces sa...

Phu, jag började tänka separation och skilsmässa, när du skrev om flytt:) Och du är väl för rolig i dina kommentarer hos mig, skrattar så gott åt dem! UNDERBART fint kort - du har färglagt helt fantastiskt och hur söt är inte kotten med sina taggar som sticker ut genom hängmattan:) Insidan var lika fin den!
Lycka till med ditt nya place, rapportera gärna om du tycker blogspot är bättre, jag gillar i alla fall funktionen att man har koll på sina favvobloggar!

Kram

Lena sa...

Nämen att du flyttat..va trevlig med ny blogg, fast den andra var också bra!=) Ser fram emot dina inlägg som vanligt..

ha en bra dag!

Kram Lena

Anonym sa...

Hej vännen!
Vad kul med flytt. Och det verkar bli himla bra. Underbart kort du gjort.
Kram till dej från Anita (som stör mej på att det är så svårt att skriv kommentar i blogspot)

Helena sa...

Hej!
och grattis till ditt nya krypin! Så fint kortet blev, igelkotten är ju för go. tack för länken jag fick, det kan bli dyrt, hehe!

kram
/Helena

Petra Maria sa...

Grattis till ditt nya hem Cathrin och kortet är hur fint som helst. Lövli!
Skogstokiga bamsekramar
från mig

Emma sa...

Ja jag gillar blogspot men jag känner inte till nåt annt heller!
Jag flyttade ju över hela min blogg sen 3 år tillbaka till en ny adress å det gick supersmidigt.....
Nu bloggar jag ju nästan bara om scrap, men ibland blir det ju lite mer personligt åxå...
PÅ tal om dörrar, fyndade en dörr vid en rivningskåk, vit, sliten å skafilad med turkost under!!! kan ju inte blir bättre!! =)
Ses på onsdag!!! kram

Elzie sa...

Nämen har du tagit ditt pick och pack och flyttat. Då måste jag ju lägga in den nya länken hit.
Jättefint kort till killen. Den stämpeln är så skön tycker jag. Ser gott ut att ligga där i hängmattan.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Petra/Paradise sa...

Grattis till flytten!
Kanske skulle man skicka ett flyttkort till dig nu? :)

Vilket härligt kort du gjort!
Diggar vikningen massor och så fint när du gömt Olles namn! FINT!
Det kommer jag säkerligen sno rakt av! ;)

TAck sötnos för dina ursöta ord inne hos mej!!! *glad*
Alltid lika glädjande att läsa och att se att man fortfarande har några besökare trots att man är en dålig bloggare för tillfället.

Du undrade om äggkartongerna.
Jag köper mina små småttingar på lill-Ica här i stan.
Alltså, Ica supermarket.
Ica Kvantum är större här i Vimseby och de hade inga sådana kartonger när jag var där.
Så de säljs nog bara i småaffärer.

Lycka till på äggkartongsjakten!! :D

Ta hand om dej gumman!
KRAM Petra

Hildas Rum sa...

Hallå där!
Hoppas flytten gått bra och att väskorna snart är uppackade. tror du kommer trivas på ditt nya ställe =)

Ååå vilket jättefint kort, urgulligt! Gillade vikningen mycket och stämpeln är ju bara för söt - superfint färglagd med =)
Ha en bra dag nu!
Kram kram A

Bittan sa...

Hej !
Även Moi har hittat till Norrgården ...bara så att du vet att hon inte gått vilse i cyperspejsen :-)
Kraaaaaaaaaaaaam

Pernilla/Trollwing sa...

Såååå ja! Då är det väl dags att börja skramla till inflyttningspresent då?;) Vad fint du har det!!
Tack bästa bästa Cathrin för dina alldeles för rara ord om kortet, gulle du!!
Vilket underbart kort du gjort! Älskar den där kortvikningen du gjort!! Supersnyggt färglagd liten kotte, och de trippla blommorna är galet tjusiga!
Längtar till nästa fredag, tjoho!
Puss & kram!